Книги для SMM-ників: що прочитати про соціальні мережі та маркетинг
- Світлана Б.
- 12 вер. 2024 р.
- Читати 3 хв
Оновлено: 21 лют.
Так вже склалось, що в нас в агенції є чудова традиція читати та обговорювати книги на нашому читацькому клубі. Зазвичай ми обираємо нон-фікшн або модну художку. Але окрім книги місяця, кожен наш спеціаліст читає інші книги у своє задоволення і для того, щоб ставати кращими в професії. Тож ця стаття допоможе відповісти на питання:
Які книги читати спеціалістам з соціальних медіа?
Чи достатньо читати вузькоспеціалізовану літературу по SMM?
Які книги з маркетингу допоможуть сммнику розвиватися в професії?

Наступний список книг - результат опитування колег, що б вони радили прочитати SMM-спеціалістам, які тільки розпочинають свій шлях, або хочуть прокачати скіли у професії. Тож якщо ви бажаєте покращити своє розуміння взаємодії з аудиторією та розвитку соціальних мереж - обирайте книгу, яка вас зацікавила. Хоча не всі ці книги про СММ, вони можуть допомогти спеціалістам, які розвиваються в креативній індустрії, покращити нові навички.

Естетичний інтелект. Як його розвинути й використовувати в бізнесі й житті (Полін Браун)
Якщо раптом ви працюєте з luxury брендами - ця книга просто ТОП для розуміння, що є важливим, а що - надважливим. Тут і про стратегію, і про подачу, і про внутрішні процеси. І все це на сильних прикладах, адже авторка сама працювала в цій індустрії. Кейси реально цікаві та практичні. Окрім того, всім, хто хоче прокачати “естетичний м‘яз” (який дуже важливий для всіх, хто формує ком’юніті в соціальних мережах), підійде друга частина книги - вона ще більш практична і містить поради, які покращать відчуття стилю. Highly recommend.

Це - маркетинг (Сет Годін)
Надихає любити маркетинг і створювати важливі речі, на якій би посаді ви не перебували. Цікава подача матеріалу, приклади з власного досвіду. Сучасна книга для всіх, хто дотичний до маркетингу, в тому числі й для СММ-спеціалістів початківців. Особливо приваблює тим, що в них подача матеріалу систематизована, а не хаотична, тому її легко читати й навіть робити по ній конспект.

Посібник The Financial Times зi стратегiї для соцiальних медiа (Мартін Томас)
Це наче збірник статей від Harvard Business Review, тільки від The Financial Times і, на суб’єктивну думку наших сммників, - більш живою мовою. В цій книзі багато опорних моментів для просунутих СММ спеціалістів, але може бути корисною і новачкам.
Зазвичай в стратегії для соціальних медіа упускається робота з ризиками - проте ця книга не дозволить вам пропустити цей розділ.

Ой, копірайтинг! Як вирости найбільшою смерекою у лісі копірайтерів (Віка Смерека)
Тут мав би бути Денис Каплунов (чи Марк Лівін), але наша копірайтерка порадила для новачків цю книгу, бо вона легка і про близьке. Ми, звісно, не рекомендуємо міняти нас на фріланси, але підтримуємо у своїх колег потяг до пошуку і вдосконалення через досвід. Тож ви самі вирішуйте, чи читати вам Віку Смереку, але ми її лишимо тут, бо погодились додати рекомендації від всіх дотичних до SMM колег.

Персональний брендбук. 111 інструментів, щоби стати найбільш затребуваним і високооплачуваним (Денис Каплунов)
Але без Каплунова не обійшлося. Хтось сприймає книги Дениса добре, комусь вони не заходять і це теж нормально. Проте початківцям в соціальних комунікаціях та брендингу буде цікаво та корисно прочитати як відмежовуватися від конкурентів, демонструвати свої переваги та комунікувати з аудиторією. В простій формі в книзі викладено багато цікавих моментів, на які не всі звертають увагу.
Кілька корисних ідей у вас точно з'являться після прочитання, а отже цей "персональний брендбук" стане помічним інструментом на шляху вашого вдосконалення.

Фанократія. Перетворення фанів на клієнтів і клієнтів на фанів (Девід Мірмен Скотт, Рейко Скотт)
Ще одна легка в сприйнятті, але важлива з погляду спілкування з аудиторією книга. Окрім того, перетворення клієнтів на адвокатів чи "фанів" бренду - мрія чи не кожного бізнесу. Тому "Фанократія" може стати в нагоді не лише сммникам, але й маркетологам, які хочуть подивитися на побудову взаємин з клієнтами свіжим поглядом.
Тут є і практичні поради, і дослідження, і гумор. Хто зна, можливо саме після її прочитання ви перетворите свою аудиторію в соціальних мережах на палких фанатів бренду, який представляєте.

Сторітелінг у фотографії. Воркшоп: П'ять кроків до створення незабутніх світлин (Фінн Білз)
Книга для естетів та тих, хто хоче розібратися в фотографії та візуальному контенті. Базові принципи, лайфхаки, застосунки, які можна використовувати на практиці для створення візуального контенту, в тому числі фотографій для соціальних мереж. А ще тут є робота з кольором та експозицією (на випадок, якщо ви теж звертаєте на це увагу).
В цей перелік, де ми зібрали книги для СММ-ників, також могли б увійти книги Адама Гранта, Роберта Макі та Ніра Еялья, але ми, скоріше за все, додамо їх в інший наш ТОП-книг, який звісно ж, скоро буде. Адже ми багато читаємо попри брак часу та всім рекомендуємо це робити.
Comments