top of page

Корпоративна культура: навіщо вашим працівникам її розуміння

  • Фото автора: Ірина
    Ірина
  • 15 черв. 2024 р.
  • Читати 2 хв

Оновлено: 26 черв. 2024 р.

Корпоративна культура - серце компанії. Розуміння цінностей, норм і внутрішнього стилю компанії є ключем до успіху на роботі для кожного працівника. Давайте детальніше розберемо, чому це важливо. 


Орієнтація на спільні цінності

Корпоративна культура відображає спільні цінності компанії. Розуміння цих цінностей допомагає працівникам зорієнтуватися в своїй роботі та приймати рішення, які відповідають цілям компанії. Наприклад, якщо ваша компанія орієнтується на інновації, працівникам може бути важливо активно пропонувати нові ідеї та шукати способи удосконалення робочих процесів.


Побудова команди

Розуміння корпоративної культури сприяє побудові міцної команди. Коли всі члени команди розуміють і підтримують загальні цінності та цілі, вони працюють більш ефективно та злагоджено.


Підвищення залученості працівників

В компанії з сильною корпоративною культурою взаємодія між працівниками більше налагоджена і є ефективнішою.  Працівники розуміють, що вони - частина чогось більшого, вони більш схильні вкладати енергію та зусилля у свою роботу.


Корпоративна культура і збереження талантів

Розуміння корпоративної культури також сприяє збереженню талантів у компанії. Працівники, які співпадають по цінностям з компанією, менш схильні шукати інші місця роботи.


бренд роботодавця стаття

Вирішення конфліктів

Розуміння корпоративної культури також допомагає вирішувати конфлікти між працівниками. Коли всі сторони розуміють загальноприйняті норми компанії, вони можуть швидше досягати компромісів та знаходити спільне рішення.

Загалом, розуміння корпоративної культури є ключем до успіху для кожного працівника. Воно допомагає підтримувати спільні цінності, будувати ефективні команди та залучати та утримувати таланти. 


Види корпоративної культури

  1. Культура адхократії (adhocracy culture) - це середовище, яке спонукає до швидкого розвитку та створення. Передбачає акцент на  інноваціях, креативі та підтримці ініціативи працівників.

  2. Кланова культура (сlan culture) -  середовище, яке розвиває командну роботу. Часто між працівниками “майже сімейні” відносини. Питання в команді вирішуються шляхом досягнення консенсусу. Це переважно горизонтальна культура.

  3. Ієрархічна культура (hierarchy culture) - це вертикальна культура, яка базується на чітко визначених ролях та процесах всередині компанії, команди чи підрозділів. Рішення приймаються зверху-вниз та делегуються з одного рівня на інший.

  4. Ринкова культура (market culture) - культура, що базується на конкуренції між працівниками - часто за бонуси. Атмосфера високої конкуренції поширюється як на працівників, так і на ринок. Така корпоративна культура сприяє як швидкому вирішенню нових викликів, так і вигоранню співробітників.


Визначення розуміння і рівня підтримки працівником корпоративної культури є однією з задач менеджменту бренда роботодавця (employer brand management).


Виявлення лояльності до корпоративної культури відбувається в процесі розмови з працівником та оцінки, наскільки його власні цінності співпадають з цінностями роботодавця.


Комментарии


bottom of page